Suami isteri kalau nak bahagia jangan banyak Alasan, Ini waktu paling Mujarab suami kena pluk isteri

Suami isteri kalau nak bahagia jangan banyak Alasan, Ini waktu paling Mujarab suami kena pluk isteri

Suami sekarang ramai buat-buat lupa kelebihan meme luk isteri. Satu hal yang cukup mudah, lima minit pun tak sampai tapi payah sungguh nak dilakukan. Lagi-lagi kalau dah berumahtangga lebih 10 tahun atau anak dah besar panjang.

Alasannya, malu kat anak atau tak perlu dah nak peluk-peluk. Yang penting, saya sayang awak! Kasih sayang tu sebenarnya kena diluahkan. Barulah hubu ngan dua pihak makin akrab dan menjadi lebih mesra.

Masa meme luk isteri, sejenis bahan kimia akan dibebaskan. Itu hor mon gembira atau endorfin. Ia bertindak sebagai penahan sa kit dan mengurangkan resah gelisah. Nah! bestkan.

Tak payah dah nak makan ubat bagai.

Dalam pada itu, ada lagi hor mon yang akan dibebaskan ketika meme luk isteri. Ini dipanggil hor mon cinta atau oksitosin. Tak perlu dah nak meliar cari cinta di luar ya para suami. Pe luk saja isteri anda dan hor mon cinta akan dirembeskan.

Malah daripada riwayat Abu Daud, Rasulullah SAW kebiasaannya setiap hari tak lupa mengunjungi para isteri dan akan menghampiri dan membelai walaupun tak mencampuri mereka. (kerana bukan giliran bermalam untuk isterinya).

Akhlak rasulullah SAW dalam menyantuni para isterinya seharusnya dijadikan contoh.

Bukan mudah pun mahu meme luk isteri. Jangan sampai anda fikir memeluk isteri dah tak relevan. Sebabnya sambil-sambil melihat isteri lalu lalang di rumah tu, cuba-cubalah tarik dan peluk seketika.

Bila Waktu Terbaik Memeluk Isteri

  • Ketika isteri sedang berada di dapur; memasak atau membasuh pinggan mangkuk rangkullah isteri dari belakang dan pe luklah dirinya dengan mesra. Sebab dengan cara surprise ini, isteri yang sedang keletihan akan rasa dihargai dan hilang lelah. Biarpun anda tak membantunya, sentuhan mesra itu sudah cukup membahagiakan.
  • Semasa menonton televisyen bersama-sama. Dakaplah isteri di sebelah. Jika cerita romantis yang ditonton, pastinya rangkulan itu akan jadi lebih mesra. Kalau cerita seram yang ditengok, boleh tarik isteri letak bawah ketiak. Eh.. eh.. gurau je ni. Yang sebetulnya, dakaplah dan tenteramkanlah dia yang sedang berasa seram di sebelah.
  • Sebelum keluar ke tempat kerja. Cubalah peluk isteri 10 saat sebelum keluar ke tempat kerja. Kalau dapat peluk seminit lagi bagus. Khabarnya boleh panjangkan usia anda dan isteri sama. Tapi jangan lebih dari waktu itu, lain pula jadinya nanti.
  • Pluk ketika tidur. Tidur di atas lengan suami adalah nikmat yang paling indah sekali. Peluklah pasa ngan anda agar terbebas hor mon cinta dan hor mon bahagia itu.
  • Pe luk ketika isteri sedang merajuk. Ini salah satu cara terbaik untuk memujuk isteri yang sedang merajuk. Orang perempuan ini bukanlah nakkan wang ringgit sangat, kalau dia sedang merajuk kata-kata mesra dan rangkulan kasih pun dah boleh memujuk hati yang panas.

Sumber : www.myinfomaya.com

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya.

Terima Kasih Selamat Beramal.

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Majalah Ilmu

Artikal Popular

About majalahilmu 551 Articles
Seorang yang suka membaca bahan bacaan dalam bidang sejarah dan motivasi

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*