Wanita Jangan Abai, 5 Sikap Ini Lelaki Cukup Bnci Mungkin Boleh Jadi Punca Hubu ngan R3tak Seribu

Wanita Jangan Abai, 5 Sikap Ini Lelaki Cukup Bnci Mungkin Boleh Jadi Punca Hubu ngan R3tak Seribu

Jangan pandang remeh, hati lelaki cukup ben ci semua perkara ini dan sebenarnya lebih sensi tif daripada perempuan. Nampak tegas sebagai ketua keluarga, tapi jauh di sudut hati mereka juga perlukan belaian mesra dan manja seperti seorang bayi.

Ketahui beberapa perkara remeh yang boleh menyebabkan pasa ngan merajuk dan tolong elakkan anda daripada melakukannya. Jika kita bijak atasi masalah remeh ini pastinya hubu ngan anda berdua sentiasa hangat…

1. Tepis pelu kan

Ketika anda sedang membasuh pinggan atau memasak dan tiba-tiba si dia memeluk dari belakang, jangan sesekali menolak kerana akan menyebabkan suami rasa tersinggung dan merajuk. Biarkan sahaja perlakuannya kerana ini hanya sekejap sebagai tanda kasih sayang dia pada diri anda.

2. Tak gosok baju

Si dia dah ingatkan anda supaya gosok bajunya, tapi boleh pula tetiba anda lupa. Kelam kejap hubu ngan anda. Apatah lagi jika dia yang perlu menggosoknya sebelum ke tempat kerja. Dia mungkin tidak akan bercakap dengan anda sebab nak protes. Ya, nampak remeh tapi boleh buat lelaki sentap tau!

3. Telefon tak pernah nak jawab

Walaupun bukan sesuatu panggilan penting sekadar ucapan ‘hello’ atau bertanya khabar, anda kena angkat. Jangan biarkan si dia menelefon beberapa kali hingga menyebabkan si dia marah dan tidak ada mood untuk bercakap dengan anda.

Apa salahnya kalau anda cuba dail kembali, jangan biarkan. Siapa tahu jika ada hal penting untuk diberitahu. Dan mungkin juga si dia mahu nyatakan emosi yang dialami, sedih, gembira atau tertekan dengan seseorang.

4. Tinggi suara

Ton suara kena jaga, jangan tetiba mengarahkan dengan nada yang tinggi walau pun hati sedang panas. Kenalah hormat dia sebagai suami anda dan sentiasa menjaga perasaannya yang kadang kala agak sensitif. Tambah pula depan orang luar atau keluarga. Jangan buat suami tu macam kawan, sesuka hati anda nak tempik dan mengarah mcam kuli. Hormat sikit ya.

5. Tepek hal memalukan keluarga

Kalau betul sayang, tak payahkah burukkan keadaan dengan canang cerita buruk suami atau keluarga di fcebk. Benda boleh settle, kenapa pilih nak orang luar tahu? Orang yang sayang kita, dia boleh maafkan kita, tapi kalau orang luar dah nampak… mestilah dah rasa perangai kita tak berapa nak elok!

Satu lagi, dalam kereta atau hanya berdua-duaan dengan suami, jangan sesekali bermain FcBk, Twit ter, what sapp atau apa sahaja la man so si al. Pasa ngan boleh sentap kalau anda terlalu khusyuk melayan la man so si al berbanding bercakap dengan dirinya. Faham?

6. Layan lelaki lain

Jika ada seorang yang peramah, simpan sahaja sikap itu jika sedang bersama suami. Jangan terlalu melayan lelaki lain walaupun teman sekolah dulu. Sesetengah lelaki cembu ru dengan situasi ini dan dia hanya mahu anda melayannya seorang. Sebagai isteri, kita sendiri perlu tahu batas-batas tertentu yang boleh diikuti.

7. Berebut tengok tv

Tolonglah jangan sesekali tukar rancangan lain sekiranya dia dulu yang sedang menonton televisyen. Apatah lagi jika sedang menonton rancangan kegemaran seperti bola sepak. Lebih baik anda mengambil hatinya dengan menyediakan segelas air panas untuknya.

Dalam banyak-banyak benda ini, ada yang buat anda sentap tak? Haaa… kalau betul sayang hubu ngan, berubahlah. Semua orang pernah buat silap tetapi kalau ada niat nak jernihkan keadaan dan pikat hati suami, sila jaga perangai! Buang yang buruk, cedok yang manis-manis. Semoga perhubungan kekal hingga ke syurga jannah amin.

Sumber : myinfomaya

 

Artikal Popular

About majalahilmu 551 Articles
Seorang yang suka membaca bahan bacaan dalam bidang sejarah dan motivasi

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*