Connect with us

Kisah

Tersentuh Melihat Pengorbanan Seorang Isteri, Seorang Artis Dari Indonesia Ini Bertasbih Menemani Isteri Di Wad Bersalin

Published

on

Tersentuh Melihat Pengorbanan Seorang Isteri, Seorang Artis Dari Indonesia Ini Bertasbih Menemani Isteri Di Wad Bersalin

Bagi seorang ibu yang mengandung, suatu proses untuk melahirkan merupakan suatu saat yang sangat mendebarkan bagi pasangan suami dan isteri. Di dalam kesoronokan dan keterujaan menimang cahaya mata, di dalam masa yang sama pasti rasa perit untuk menahan sakit untuk mahu bersalin dirasai kepada para bakal ibu.

Dengan perhatian suami perlu sangat ketika waktu itu bagi memberi satu semangat dan juga menenangkan isteri yang tersayang supaya dalam proses kelahiran zuriat berjalan dengan sempurna dan lancar.

Tak henti usap kepala isteri

Menerusi perkongsian seorang artis dari Indonesia dikenali sebagai Rey Mbayang, dia telah memuat naik momen menemani isteri yang sedang bertarung nyawa melahirkan cahaya mata mereka.

Dalam wad bersalin, Rey tak henti-henti mengusap kepala isterinya dan bertasbih menenangkan keadaan.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by REY MBAYANG (@rey_mbayang)

Tasbih tak lepas dari tangan

Menerusi perkongsian yang lain di Instagramnya, terlihat artis tersebut tidak lekang memegang tasbih sepanjang menemani isterinya yang sedang ‘melayan’ sakit hendak bersalin.

Zahirkan rasa gembira & terharu dengan pengorbanan isteri

Lebih menggembirakan, Rey Mbayang menyambut kelahiran anak tersayang tepat pada Hari Bapa tempoh hari dan ia menjadi satu hadiah yang sangat berharga buatnya.

Dia turut mengazankan bayi lelakinya dan kapsyen yang ditulis menerusi media sosial Instagram sungguh mengharukan.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by REY MBAYANG (@rey_mbayang)

Ramai yang terharu

Momen yang ditunjukkan Rey MBayang itu benar-benar membuatkan banyak pihak terharu dengan usahanya memberikan yang terbaik buat isteri tersayang.

Ia membuatkan peminatnya turut memuat naik kembali perkongsian yang dibuat selebriti berkenaan dan mendapat pelbagai komen positif daripada warganet Indonesia.

Video: https://www.tiktok.com/@margaretta1996/video/6976763372775689474

Majalah ilmu: Hargailah seorang ibu. Mereka telah banyak berkorban untuk membesarkan kita. Tidak kira lelahnya dia tidak pernah mengeluh untuk besarkan kita maka hargailah mereka seperti mana mereka menyayangi kita sejak masih kecil hinggalah sekarang.

Sumber: Instagram Rey_mbayang, TikTok @margaretta1996 / Ohmymedia

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami Di Majalah Ilmu

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

error: Content is protected !!