Korang tahu tak ‘Zom bi’ adalah seorang pahlawan islam.

Korang tahu tak ‘Zom bi’ adalah seorang pahlawan islam.

Korang tahu tak ‘Zom bi’ adalah seorang pahlawan islam brazil . Ketika runtuh empayar islam , eropah anggap semua pahlawan islam telah maa ti . Namun lahir seorang pemuda bernama zombi pada tahun 1643M untuk meneruskan dakwah serta perjuangan untuk islam..

Barat sangat memusuhi zom bi . Lantas ditanam satu pemikiran bahawa zom bi adalah manusia yang telah ma ti , bagai bangkai tidak bernya wa yang mahu membu nuh manusia..

Akibat dari itu , kini serangan barat ini berjaya , apabila anak anak kita takut dengan zom bi ciptaan mereka . Zom bi di anggap han tu yang mesti dijauhi.

Ini sejarah lama yang aku saja bongkar kembali . Supaya kita tahu dan berilmu . Bukan lah aku kata semua cerita zom bi itu ja hat . Mungkin boleh jadi hiburan , mungkin juga satu permainan untuk meleburkan semangat kita dalam beriman..

Jawapan nya , terpulang pda setiap insan . Zom bi adalah pahlawan islam terkemuka suatu ketika dahulu . Jasa nya dalam mempertahankan islam akan dikenang sampai bila bila..

Panjang lagi cerita zom bi ni . Cuma aku cerita takat ni je lah . Harap korang baca lah.

Sejarah ini tertulis dalam kitab arab yang sudah luput dari dada kita . Sebab itu bila barat menakluki andalusia dia buang semua buku buku arab dalam laut , sehingga laut menjadi hitam kerana kesan dakwat dari buku . Lepas itu , kita lupa sejarah lama , kita juga lupa siapa yang berjasa.

Kalau ada Haramain Backpackers lagi , aku nak buat kisah ‘Menjejak Zom bi’ . Fuhhh konfem padu.

Sumber : Pu Amin

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya.

Terima Kasih Selamat Beramal.

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Majalah Ilmu

Artikal Popular

About majalahilmu 551 Articles
Seorang yang suka membaca bahan bacaan dalam bidang sejarah dan motivasi

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*