Isteri Tolong Tenung wajah suami ketika tidur, Pahit getir Kepayahan suami Disimpan sendiri demi melihat Bahagia Keluarga.

Isteri Tolong Tenung wajah suami ketika tidur, Pahit getir Kepayahan suami Disimpan sendiri demi melihat Bahagia Keluarga.

Pernahkah anda seorang isteri memikirkan kepayahan suami demi melihat bahagia keluarga. Menjadi seorang isteri tidak mudah, tetapi menjadi seorang suami lebih sukar. Banyak perkara yang perlu diberikan perhatian sehingga terlupa tentang diri sendiri. Seorang suami dan ayah yang bertanggung jawab akan sentiasa meletakkan keluarganya di hadapan sebelum perkara yang lain.

Mereka jarang berkongsi dan bercerita, lebih selesa menyimpan masalah sendiri. Akibatnya, mungkin kerana si isteri tidak memahami dan karenah anak-anak yang semakin membesar memberi tekanan kepada mereka dalam diam. Mungkin sebab itulah akhirnya tekanan memakan diri dan meruntuhkan kebahagiaan rumah tangga.

Pendakwah bebas terkenal, Ustaz Ebit Lew ada berkongsi sebuah video di laman Facebooknya ketika dia berceramah di sebuah majlis ilmu. Dia bertanya jika ada di antara peserta lelaki di dalam dewan yang pernah merasa putus asa dalam hidup dan terasa seperti mahu bvn uh diri.

Ada seorang peserta tidak segan mengakuinya dan apabila Ustaz Ebit memberikan kata semangat serta memeluk lelaki itu, maka gugurlah air mata seorang suami dan ayah. Yang mungkin sudah sekian lama memendam perasaannya. Mungkin kerana isterinya setia bersamanya, membuatkan lelaki itu terus kuat menempuh kehidupannya.

Dalam majlis itu juga, Ustaz Ebit bertanya jika si isteri ada bersama. Lelaki itu mengiyakan dan Ustaz Ebit meminta agar lelaki tersebut pergi pada isterinya untuk bermaafaan dan berpeluk antara satu sama lain. Suasana di dalam dewan dirundung kesayuan, rata-rata peserta wanita lain yang ada turut menangis.

Di dalam pesanannya terhadap si isteri, Ustaz Ebit mengatakan kalau mungkin sukar untuk memaafkan, cubalah reda. Maafkan kerana Allah SWT. Kerana doa isteri sangat penting untuk suami.

Jangan pernah putus asa dalam hidup

Terkejut sangat sebak bila saya tanya siapa pernah rasa putus asa dalam hidup, rasa lebih baik mati je dan terasa macam nak bvn uh diri?Seorang abang ni cerita rasa putus harapan dalam hidup sehingga datang rasa lebih baik maa ti je. Betapa rasa selalu susahkan isteri yang baik. Buat salah padanya. Hilang pekerjaan. Buntu cari kerja. Saya dekat dan cakap padanya Allah sayang padanya. Dia ada doa Nabi saw. Doa ibu bapa dan isteri. Abang tu peluk saya menangis.Selepas itu abang tu tanpa selipar terus pergi ke tempat isterinya peluk minta maaf. Semua sebak menangis. Ya Allah terharunya. Syukur abang ni baru dapat kerja dan berterima kaseh pada isterinya membawa beliau ke sini. Masya-Allah. Abang ini orang baik dan rendah diri. Isterinya baik dan memaafkannya. Doa seorang isteri yang solehah. Subhanallah. Syukur pada AllahBeberapa pasangan nak berpisah hari ini juga bisik pada saya tak jadi nak berpisah. Allahuakbar. Terima kaseh Allah. Dialah Allah Maha Kaya. Maha Kuasa. Hati manusia dalam genggamanNya-ebitlewJemput semua bersama dalam Keluarga Sunnah

#PerbaikiDiri seterusnya di Kelantan, Melaka, Sabah dan Sarawak. Daftar di : Online : https://transformjiwa.com/keluarga-sunnahWhatsApp : wasap.my/60173666848

Posted by Ebit Lew on Monday, 7 October 2019

Beberapa pasangan nak berpisah hari ini juga bisik pada saya tak jadi nak berpisah. Allahuakbar. Terima kaseh Allah. Dialah Allah Maha Kaya. Maha Kuasa. Hati manusia dalam genggamanNya-ebitlew

Majalahilmu: Sesungguhnya apabila di dalam perkahwinan, kita saling memerlukan. Semangat isteri untuk suami, kekuatan suami buat isteri. Diharapkan kita terus kuat untuk mengahapi segala ujian yang mendatang dan rumah tangga yang dilalui bersama terus bahagia sehingga ke Jannah.

Sumber: Ebit Lew

Artikal Popular

About majalahilmu 551 Articles
Seorang yang suka membaca bahan bacaan dalam bidang sejarah dan motivasi

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*