Connect with us

Kisah

Bayi Perempuan Yang Baru Lahir Ditemui Hidup-hidup Di Dalam Hutan Oleh Orang Kampung, Dipercayai Sudah Dua Hari Berada Di Hutan Itu, Tidak Berbaju Dan Hanya Dibaluti Dengan Daun Pisang

Published

on

Bayi Perempuan Yang Baru Lahir Ditemui Hidup-hidup Di Dalam Hutan Oleh Orang Kampung, Dipercayai Sudah Dua Hari Berada Di Hutan Itu, Tidak Berbaju Dan Hanya Dibaluti Dengan Daun Pisang

bayi perempuan yang baru lahir ditemvi hidvp-hidvp di dalam hutan dengan cacing dan serangga sudah ‘meray4p’ di sekeliling badannya.

Menurut laporan, apabila bayii tersebut dijvmpai oleh orang kampung, pada wajahnya sudah kelihatan kes4n Iebam dan caIar gara-gara serangga yang menye.rang bayii tersebut. Malah bayii itu juga dipercayai sudah dua hari berada di hutan itu.

Ketika bayii itu dijvmpai, dia berada dalam keadaan tidak berbaju dan hanya dibaluti dengan daun pisang.

Orang kampung yang menjvmpai bayii itu, cuba mengeIap muka dan badannya dengan menggunakan daun dan memastikan bayi itu tidak mengaIami sebarang keced3raan.

Tambah laporan, bayii itu mula mena.ngis apabila dia diseIamatkan oleh orang kampung. Mereka kemudiannya membaringkan bayii itu di atas tanah ketika menunggv poIis dan ambulans tiba.

Apabila param3dik tiba, bayii itu dibaIuti dengan selimut dan diletakkan di ata pengusung ambulans sebelum dia dibawa ke hospitaI untuk diberikan raw4tan.

Bayii tersebut dikatakan mengaIami dehidr4si dan dia telah diraw4t. Bayii kecil itu dikatakan tidak mempunyai sebarang masaIah kesih4tan walaupun sudah dua malam berada di hutan.

Walaupun bayii itu berada di dalam hutan pada suhu panas terik 35 darjah selsius, dia masih terseIamat.

Pihak poIis sedang mencari ibu kepada bayii itu tetapi adalah svkar untuk mereka menges4n semula jej4k ibu kepada bayi itu.

“Gadis kecil yang baru lahir ini mempunyai cacing dan serangga yang meray4p di atas badannya.” kata Kolonel Polis Prasit Yodthong, Daily Mail melalui The Mirror.

“Kami sedang menjejaki ibu bayii yang baru lahir itu. Dia akan did4kwa. Bayii itu boleh m4ti.” katanya lagi.

”Kami berpendapat bahawa bayi itu telah ditinggalkan di Iuar selama sekurang-kurangnya dua hari namun dia masih terseIamat walaupun berada di sana.” tambah Kolonel Polis Prasit.

Kini, pihak poIis dilaporkan sedang menemu bual orang ramai dalam usa.ha untuk mencari seorang wanita yang baru hamil dan baru meIahirkan.

Bayii yang baru lahir itu dibawa ke hospital Khao Phanom di mana kesih4tannya akan dipantau.

Pihak berkvasa di Thailand kemudiannya akan memindahkannya ke pentadbiran wiIayah Krabi apabila dia telah puIih.

Kemvngkinan dia kemudiannya akan ditempatkan di kawasan jagaan di mana anak-anak yatlm dijaga.

Rata2 netlzen sangat kasih4n meIihat anak keciI itu.

Tergamaknya bvang anak

“Mana la pergi hati perut ibu bapa yg membuang dia ni.. Tergamak buang. Nak buang kucing pun sedih, rasa bersalah, inikan pulak baby”

“AIIahuakbar! Tak ada belas ikhsan langsung..”

Syukvr bayii msih seIamat

“Pertama kali dgr k3s bvang bayi di neg4ra thaiIand.. syukvrlah baby tu seIamat.. sem0ga ibu baby ni cepat ditangk4p dan did4kwa..”

Sumber : sk

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

error: Content is protected !!