Connect with us

Kisah

kembalinya jasad seorang Hafidz al-Quran kepadaNya dengan senyuman

Published

on

kembalinya jasad seorang Hafidz al-Quran kepadaNya dengan senyuman

Di akhir hayatnya, dia meninggal dengan senyuman di wajahnya. Nampak sangat damai dan tenang…. Kita tidak pernah tahu pengakhiran hidup seseorang. Cuma kita semua berharap mendapat pengakhiran yang bahagia.

Kisah anak muda ini boleh menjadi contoh kecil pengakhiran kehidupan yang bahagia. Pemuda itu mati dengan senyuman di bibir. Gambar-gambar itu juga telah dikongsi di media sosial.

Sosok lelaki itu dikenali sebagai Haris Hilmawan Jundany Al Hafid. Beliau terkenal sebagai penghafaz al-Quran. Foto itu pertama kali dimuat naik oleh akaun @reza.jannata di Instagram.

Pemilik akaun itu melampirkan maklumat punca kematian Haris akibat penyakit meningitis, penyakit yang turut dialami oleh Allahyarham Olga Syahputra

Berikut adalah kapsyen gambar yang ditulis oleh Reza Jannata

“Kepulangan jasad seorang Hafidz al-Quran kepadaNya dengan senyuman… Innalillahi wainna ilaihi rojiun. Sahabat kami Ustadz Haris Hilmawan Jundany Al Hafidz telah meninggal dunia. 11:00 di tempat suci.

Menurut laporannya, dia sakit sama seperti Allahyarham Olga Syahputra (meningitis). Mohon doa agar Allah menerima amalnya dan mengampuni dosanya… Amin..”

Reza menulis dalam kapsyen foto. (isme) Apabila dilihat daripada akaun Instagram Allahyarham, @aljundani, ternyata beliau pernah menerima anugerah daripada Duta Arab Saudi.

Arwah juga seorang pendaki gunung dan pencinta alam. Dalam foto terakhirnya, Haris dilihat membawa guni sampah dari Gunung Merapi.

Mengetahui perkara ini, netizen turut sama berdoa.

“Senyumannya sangat indah, semoga ditempatkan di tempat yang indah seperti hati dan senyumannya. amin

Sungguh contoh yang menyentuh hati. Semoga Allah memilih kita menjadi hambaNya yang dikurniakan husnul khatimah. Dia mengutus malaikat-malaikat-Nya untuk memberi kabar gembira kepada kita pada saat kematian.

Supaya kita senang bertemu Allah dan mendapat kebaikan yang dijanjikan, Subhanallah.

Sumber: dream.co viamagazine-harian.com melalui kongsisibomonicko.com melalui breaking78post

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

error: Content is protected !!