Connect with us

INFO

Risau Ada Yang ‘Menumpang’, Jangan Biarkan Bilik Kosong Dalam Rumah, Jenguk Dan Gunalah

Published

on

Risau Ada Yang ‘Menumpang’, Jangan Biarkan Bilik Kosong Dalam Rumah, Jenguk Dan Gunalah

Dalam setiap rumah yang didiami, mesti ada salah satu bilik kosong. Maksudnya tidak digunakan dan hanya untuk meletakkan barang-barang yang jarang digunakan, dengan kata lain bilik stor.

Bagi ahli keluarga yang ramai, sudah tentulah ada yang tak cukup bilik dan kongsi dengan adik beradik lain. Bagi yang mempunyai ahli keluarga tidak ramai, atau pasangan yang baru seorang dua anak kecil. Sudah tentulah ada bilik yang tidak digunakan.

Paling tidak bilik itu dibiarkan kosong, tidak digunakan langsung. Kadang-kadang, langsung tidak dijengah. Sebabnya bilik itu tak ada apa-apa fungsi.

Sebenarnya, itulah bahayanya jika ada bilik kosong yang tidak digunakan langsung. Bimbang ada ‘penghuni lain’ yang datang menumpang.

Inilah yang dikongsikan oleh Puan Yuyu tentang pengalamannya sendiri. Langsung tidak terfikir bilik kosong yang tidak digunakan di rumahnya dihuni oleh ‘penumpang’ lain. Mungkin kita anggap itu bayangan dan ‘karut’ saja. Tapi, itulah yang terjadi pada dirinya.

Bilik Kosong, Jangan Biarkan

Ini cerita benar yang dialami sendiri. Cerita ngeri di siang hari.

Pada bahagian dapur rumah saya, ada satu bilik. Dulu langsung tidak digunakan. Ttup sepanjang hari.

Sampailah satu malam, saya bermimpi. Lalu untuk ke dapur dan terlihat ada orang duduk di dalam bilik itu. Dalam bilik itu, nampak katil dan baju orangitu.

Saya pun tegur dengant kata agak sinis. “Bukan main duduk kat bilik ini. Siapa bagi?

Dia jawab sambil marah.

“Dah tak ada siapa duduk ini, aku nak duduklah.

Selepas dia cakap begitu, saya terus terbangun dari tidur. Awalnya hnya abaikan mimpi itu. Anggap itu hnaya perasan saja.

Tapi bila seminggu selepas itu, saya rasa tak sedap hati. Bila sedang memasak di dapur, tiba-tiba rasa seperti ada orang kat belakang.

Pangil imam untuk tolong tengokkan. Rupanya, memang ada benda yang menumpang. Selepas kejadian itu, terus panggil orang untuk bersihkan bilik dan saya jadikan bilik mainana anak. Pintu pun tak ditutup dah.

Setiap hari, saya akan bukakan ayat-ayat suci, bukan dalam bilik itu saja tapi bilik stor pun turut saya kemas. Setiap hari, saya pastikan akan buka pintu dan masuk. Jika tak ada apa-apa nak dibuat di bilik stor, saya akan buka dan sapu bilik tersebut.

Kesimpulannya, jangan biarkan bilik kosong dalam rumah. Tak kisahlah letak barang apa sekalipun. Kalau tak dapat masuk setiap hari, dapat masuk 2-3 hari sekali pun dah ok. Janji jangan biarkanbilik itu kosong begitu saja.

Keadaan sekarang ini, mungkin anggap itu hanyalah bayangan kita. Tapi sebenarnya ia boleh terjadi. Kena beringat!

Majalah ilmu: Semoga Allah sentiasa melindungi kita dari gangguan makhluk jin dan syaitan.

Sumber: Puan Yuyu / Mingguanwanita

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami Di Majalah Ilmu

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

error: Content is protected !!