Cara Buat Minyak Bawang Putih Homemade Untuk Anak Batuk

Cara Buat Minyak Bawang Putih Homemade Untuk Anak Batuk

Anak kecil memang mudah diserang batuk. Selalunya, tiada ubat diberikan kepada bayi melainkan Batuk ini berlarutan terlalu lama atau menimbulkan masalah kesihatan yang lain.

Batuk juga boleh menyebabkan kahak ada pada tekak anda akan terkeluar. Batuk dalam jangkamasa yang berpanjangan adalah amat bahaya kerana boleh menjadi gejala yang tidak sihat seperti alah an, jangk itan vir us dan bakte ria.

Selain daripada ubat moden, anda juga boleh mencuba petua alami tradisional yang di kongsikan oleh seorang rakan pengguna media sosial.

Team majalah ilmu akan berkongsikan Cara Buat Minyak Bawang Putih Homemade Untuk Anak Batuk.

Bismillahirrahmanirrahim, Tengah hari tadi ada post pasal buat minyak bawang putih yang saya buat untuk anak batuk. Alhamdulilah.

Memang mujarab, Sapu 2 kali kat tapak kaki dia, labu betis, belakang dan dada terus lega batuk.

Ramai jgk yg pm tanya macam mana nak buat sbb skrg mmg rmai kan anak-anak yg sedang batuk.. Ini saya kongsikan sedikit cara saya buat. Insyaallah boleh cuba. Cara buat pun tak susah.

Kaedahnya :

  • Mula2 ambil selabu bawang putih dan dibakar dalam kuali dan tutup.. Bakar agak2 dah naik bau dia dan wrna kulit bawang menjadi kekuningan.

  • ambil bawang tadi letakkan dalam mangkuk dan siram minyak atas bawang yg sudah dibakar td.. Biarkan lebih kurang 10 minit.
  • ( boleh guna minyak yang anak anda biasa guna .. Myk telon, myk angin atau minyak zaitun dan myk masak pun boleh jg..)

  • picit bawang kedalam minyak.. Bawang sudah menjadi lembut..
  • Skrg dah boleh sapu kat tapak kaki anak, kt labu betis, belakang serta dada dia.
  • Insyaallah anak2 anda akn selesa drp batuk dan batuk akn sembuh dgn izin Allah.. Cuba lah.. Mudahkn..

saya guna minyak telon..

Majalahilmu : Ini di antara tips dan petua yang kami kongsikan kepada anda. Selebihnya anda perlulah mendapatkan nasihat doktor dan niat kerana Allah SWT doa semoga di beri kesembuhan amin.

 

 

 

 

Artikal Popular

About majalahilmu 551 Articles
Seorang yang suka membaca bahan bacaan dalam bidang sejarah dan motivasi

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*