Connect with us

Petua

Petua Mudah Selesaikan Masalah Tahi Cicak Di Tepi Tingkap Dan Lantai

Published

on

Petua Mudah Selesaikan Masalah Tahi Cicak Di Tepi Tingkap Dan Lantai

Sangat geram bila tengok tepi tingkap penuh dengan tahi cicak padahal bru je bersihkan minggu lepas. Dah lah berbau busuk, kotor pula tu. Satu hal pula nak kena bersihkan tahi cicak ni. Nasib baik Puan Roslina Hashim ada kongsikan petuanya.

Masalah ini sebenarnya boleh diatasi dengan petua mudah. Hanya menggunakan 3 bahan yang ada di dapur sahaja.

Berikut antara perkongsian tersebut yang boleh dicuba.

PETUA MASALAH TAHI CICAK

geli sangat bila tengok taik cicak bertaburan kat tepi tingkap, kat lantai. Kak Ina memang geli dengan cicak. Tapi, tiap kali balik kampung, kena cuci taik cicak.”

“Biasa lah rumah kampung banyak cicak.

Pasang perangkap pun tak pu pus. Ada je yang datang mengunjung. Tak mau berpe rang dengan cicak, lebih baik cari jalan elak dari cicak buat onar di tepi tingkap dan lantai. Kita buat spray penghalau.”

Bahan-Bahan:

  • 1/3 Cuka makan

  • 1/3 Air
  • 1/3 Cecair pencuci pinggan

Cara Membuat:

Campurkan semua bahan-bahan ni. Spray je kat kawasan yang biasa kena onar dan tempat persembunyian cicak. Boleh juga spray untuk halau semut.

Selamat Mencuba!

 

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending