Setiap kali kita bacakan doa ini, hembuslah ke ubun-ubun anak dan usap ke rambutnya.Insyallah anak Jadi soleh dengar cakap.

Setiap kali kita bacakan doa ini, hembuslah ke ubun-ubun anak dan usap ke rambutnya.Insyallah anak Jadi soleh dengar cakap.

Anda pasti pernah mengalami detik meragam dan perangai buruk si anak, kan? Apakah agaknya tip menangani anak nakal yang boleh anda cuba untuk menangani ragam si anak ini?

Sudah puas anda menasihatnya, namun dia masih dengan perangai keras kepala itu. Sifat degil anak ditunjukkan di tengah-tengah shopping mall, dalam LRT, atau ketika anda sibuk menghadiri kenduri!

Kita mungkin rasa dia bad mood, tapi kalau dia sering menunjukkan perangai sebegini setiap kali tidak dapat apa yang diingini, mungkin ia sebenarnya berpunca daripada kita. Cuba kita Ikthiar dengan mencuba amalan Ini.

Mari amalkan doa-doa ini sebelum anak tidur.

Setiap kali kita bacakan doa ini, hembuslah ke ubun-ubun anak dan usap ke rambutnya.

Semoga anak kita jadi anak yang baik, menjadi penyejuk hati ibu bapa, menjadi anak yang soleh & solehah, menjadi anak yg bijak pandai & terhindar dari zi na.

Sebelum Tidur, Bacakan Doa-doa Ini kepada Anak.

Bacakan Anak Ayat kursi satu kali. Manafaat membaca ayat kursi :

  • Orang yang selalu membaca ayat Kursi dicintai dan dipelihara Allah sebagaimana Dia memelihara Nabi Muhammad SAW.
  • Daripada Abi Umamah RA bahawa Nabi SAW bersabda:مَنْ قَرَأَ آيَةَ الْكُرْسِيِّ دُبُرَ كُلِّ صَلَاةٍ مَكْتُوبَةٍ لَمْ يَمْنَعْهُ مِنْ دُخُولِ الْجَنَّةِ، إِلَّا الْمَوْتُMaksudnya: “Barangsiapa yang membaca ayat al-Kursi setiap selepas kali solat fardhu, tidak akan terhalang baginya untuk memasuki syurga melainkan mati”. [Riwayat al-Thabarani di dalam Mu’jam al-Kabir (7532)] [Riwayat al-Nasa’ie di dalam al-Sunan al-Kubra (9848)][Hadith ini dinilai sahih oleh Imam Ibn Hibban]

Kemudian Baca Ayat Surah Taha 1 hingga 5 untuk melembutkan hati anak dan pelindungan diri.

  • Kelebihan Surah Taha ayat 1-5 Doa hilang malas solat, degil dan melawan kata ibubapa
  • Ayat 1 – 5 ini adalah salah satu doa untuk melembutkan hati suami/isteri/anak yang degil, yang tak mahu solat. Melalui pembacaan saya pada buku-buku dan blog yang lain, setelah membaca doa ini 3x hendaklah dihembuskan ke muka yang tersayang anda semasa mereka sedang tidur nyenyak, apabila mereka sedang menarik nafas masuk. Lakukan sekurang-kurangnya tujuh kali seminggu.

Akhir sekali Baca Surah Ayat Al-Insyirah 1 kali untuk penawar hati dan penenang jiwa.

Sekian saja perkongsian dari admin majalah ilmu. Tidak lupa juga terima kasih kepada Ermylia stoller murah atas perkongsian dan sumber gambar berkenaan.

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya.

Terima Kasih Selamat Beramal.

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Majalah Ilmu

Artikal Popular

About majalahilmu 551 Articles
Seorang yang suka membaca bahan bacaan dalam bidang sejarah dan motivasi

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*